Om oss

När vi 1988 startade vår verksamhet, handlade det om Ulf Nilsson – företagets grundare – och en ensam grävmaskin. Idag opererar vi med drygt 30 entreprenadmaskiner och våra medarbetare har tillsammans över 200 års erfarenhet av gräv- och entreprenadarbeten!

Stabilt företag

På Markentreprenader i Östersund har vi ”grävt oss en stabil grund” i vårt marknadsområde. Vi har arbetat upp goda kontakter med andra bransch kollegor och pålitliga underentreprenörer. Vi har goda kontakter med beställare, myndigheter och andra instanser i regionen.

Snabba fakta
  • VD: Bengt Olofsson

  • Projekt och kalkyler: Pär Nilsson

  • Platschefer: Thomas Nilsson, Anders Nykvist

  • Arbetsledare: Ulf Renström, L-G Vedin

  • Administration: Bengt Olofsson

Avspark

Nu när vi ingår i en koncern är fler människor beroende av vårt arbete och våra resultat. Vi är en viktig kugge i ett större maskineri. Det blir det allt viktigare att vi arbetar efter en väl fungerande värdegrund.

Vår värdegrund sammanfattas med avspark

Jag tar ansvar för det arbete jag utför, för den maskin jag kör, för den  bil jag kör. Jag tar ansvar för och står för det jag tänker, säger och gör.

Jag utstrålar värme, glädje och servicevilja. Jag bygger goda och långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare. Jag har roligt tillsammans med mina arbetskamrater, vi stödjer och hjälper varandra i med- och motgång.

Jag strävar efter att hela tiden bli bättre. Jag är kreativ, innovativ, nyfiken och lyhörd för nya idéer och förslag. Jag är öppen och har en positiv attityd. Jag vill hela tiden utveckla mig själv och företaget.

Jag är en yrkesman och agerar som en sådan i alla lägen. Jag ser till att mina uppgifter blir utförda på ett professionellt sätt. Jag är medveten om att företagets goda rykte ligger i mina händer. Jag har lärt mig att skilja på sak och person.
Jag accepterar att vi människor är olika och vet att vi kan arbeta tillsammans fast vi har olika privata värderingar, tro och förutsättningar. På jobbet har vi gemensamma regler att följa mot ett gemensamt mål.
Jag förstår och väljer att behandla kunder, kollegor och arbetskamrater på det sätt som jag själv vill bli behandlad. Jag försöker vara öppen och ärlig.
Jag gör mitt bästa för att kunden ska få rätt kvalitet. Jag är intresserad av det som kunder och medarbetare säger om mitt arbete. Jag är beredd att både ge och ta konstruktiv feedback.

Kvalitet & M